Yaşamdaki Şiirsellik

Neredeyse bir yıl önce, Le Corbusier’in yapılarına fotoğraflarla bir bakış yönelten bir sergi açılmıştı Santral İstanbul’da. Serginin girişindeki yazıyı not almıştım. Bugün tesadüfen o notla karşılaştım yeniden. Hayata ve mimarlığa dönük, bu evrensel ve değişmez bakışı bir kez daha hatırlamak istedim.

Image

“71 yaşındayım. İlk evimi 17,5 yaşında inşa ettim ve 50 yıldan fazla bir süre maceralar, zorluklar, felaketler arasında ve zaman zaman da başarılarla yapı yapmaya devam ettim. Araştırmalarım, duygularım gibi yaşamdaki temel değere yönelmiştir: Şiirsellik. Şiirsellik insanın yüreğindedir ve doğanın zenginliğini inceleme yetisidir. Ben görsel bir insanım; elleri ve gözleriyle çalışan, plastik etkiler üretmeye çabalayarak hayat bulan bir insan… Gerçek mimarliğin, gerçek resmin, kent ve kasaba için gerçek planlamanın temelinde yatan da budur. Paris / 27 Ocak 1959”

Leave a comment

Filed under sergi/performans

Leave a Reply

