Medianeras/ Yan…

Medianeras/ Yan Duvarlar

 Image

Bu hafta sonu akşamlarımı evde kitaplarım ve filmlerimle geçirdim. Bazen, İstanbul’un içinde ama dışında kalmaktan hoşlanıyorum. Cumartesi geceme eşlik eden filmi açıklıyorum: Medianeras

Medianeras, Buenos Aires’te geçiyor. Çok katmanlı bir metropolde, modern çağın yalnızları. Klişe bir konu gibi görünse de, film yaratıcı detaylarıyla oldukça sevimli. Filmin kurgusu ve mimarlığa olan vurgusundan dolayı yönetmenin tasarım eğitimi geçmişine sahip olduğunu düşündüm, ama araştırmadım; belki de değildir. Yine de bu durum, film boyunca mimar arkadaşım Melis’i düşünmeme engel olmadı: Mutlaka izlemeli!

Karakterleri çok sevdim. Yalnızlıkları beni boğmadı; hem de hiç. Mariana’yı da Martin’i de takıntıları, yalnızlıkları ve tüm problemleri içinde çok sevdim. Belki bununla mücadele etmeyip kabul ettikleri, bu durumdan kurtulmak için canhıraş bir çaba içine girmedikleri ve kendilerini gizlemeye çalışmadıkları için.

Filmde en etkilendiğim bölüm internette tanışan iki kişi arasında geçen bir diyalog (kimler arasında geçtiğini yazmıyorum, belki izlersin?). Biri ezbere sorular sıralıyor: Kaç yaşındasın, ne iş yapıyorsun, nereden mezunsun, vb. Diğeri ise sadece şunu soruyor: Bugün ne yaptın? Ne kadar basit bir soru; ama cevap, sahibi hakkında ne kadar çok şey anlatabilir…  Yaşadığımız her gün, kendimiz hakkında çok şey anlatmıyor mu sahiden? Zamanın sonsuza giden akışı içinde, yaşadığım bir gün, tek bir gün bile “ben”i temsil eden bir kesit: 24 saati nasıl yaşamayı seçtiğim, günü nasıl karşılayıp ona nasıl veda ettiğim, beni anlatmıyor mu?

Çok şekerdi Medianeras. Rengarenk çizgi karakterler yıllar önce İngilizce öğrenirken hazırlık sınıfında kullandığımız kitabın rengarenk çizimlerle dolu ‘workbook’unu hatırlattı bana ( GAL’liler bilir: English for a Changing World.) Filmin web sitesine göz atmak istersen: www.medianeras.com. Hem film hayatından çıkıp gittikten sonra da Mariana ve Martin’le Youtube’da buluşabilirsin zaman zaman; ama filmi izlemeden, bu videoya tıklamak yok!

 http://www.youtube.com/watch?v=CxQHrBrYCiU

 

1 Comment

August 6, 2012 · 11:01

One response to “Medianeras/ Yan…

  1. en kısa zamanda izlemek istedim🙂

Leave a Reply

