Portakal suyunda pişmiş muz

Kulağa nasıl geliyor? Tuhaf? İştah açıcı? Merak uyandırıcı? Belki çok keyifli bir gecenin sonunda servis edildiğinden, belki bunu pişiren arkadaşımı çok sevdiğimden, belki de portakal suyunda muz pişirme fikri hiç de fena olmadığından, ben buna bayıldım!

Sempatik yoga hocası arkadaşım Marta, bizi Tarlabaşı’ndaki evine davet ettiğinde güzel bir gece geçireceğimizi biliyordum, ama bana bu kadar çok özlediğim duyguyu bir arada yaşatacağını öngörmemiştim. O gece hayatımdaki birçok güzel deneyimi hatırladığım, su gibi akan sohbetlere daldığım bir gece oldu ve gecenin sonunda şöyle dedim kimi zaman sıkı planlarla kontrol etmeye odaklanan kendime take it easy / akışına bırak

Gece neden güzeldi? Doğaldı, mükemmel olmaya çalışmıyordu da ondan. Erkek arkadaşının hazırladığı mezeleri simitin üzerine sürüp sürüp afiyetle yerken, doymamamız gerektiğini kendimize hatırlatıyorduk; çünkü Florian bize pizza yapacaktı; daha doğrusu hamurunu hazırladığı pizzaları, her seferinde birlikte donatarak çeşit çeşit pizzaların fırından çıkmasını bekleyecektik. Yemeği birlikte hazırlama süreci çok hoşuma gitti ve son derece yaratıcı bulduğum pizza partisi fikrini kendi evimde vereceğim partiler için hatırlamaya karar verdim. Bol kahkahayla dolan gece, işte bu hafif tatlıyla son buldu.

Tarifine gelince:

Malzemeler (4 kişilik)

4 muz
4 portakal suyu
Pekmez
Ceviz
Hindistan cevizi

Yapılışı:

Portakalların suyunu sık ve tavaya boşalt. Boyuna kestiğin muzları tavaya yerleştir ve arada bir çevirerek pişir. Kızarmaya yakın, pekmez ekleyerek biraz daha ateşte tut. Sonra ceviz ve hindistan cevizi ile süsle. “Bu kadar sağlıklı olmak zorunda değil” diyorsan, önden tereyağı eritebilir, ya da sonrasında dondurma ile servis yapabilirsin.

Leave a comment

Filed under vejetaryen

Leave a Reply

